Friday, June 10, 2011

MAKE REMOVER TERBAIK DARI MEIKO

APA ITU "MAKE UP REMOVER"?
"Make up Remover" atau "Penanggal Make up" adalah sejenis bahan yang digunakan untuk menanggalkan make up pada wajah. Memakai make up adalah suatu yang menyeronokkan bagi kebanyakkan wanita, tapi kita harus ingat bagaimana cara yang terbaik untuk menanggalkan make up tersebut. Kita boleh memakai make up sepanjang hari (dan malam), betul? Tapi, apa yang penting untuk kita ketahui, APA YANG TIDAK NATURAL UNTUK BERADA DIATAS KULIT, TIDAK SEHARUSNYA TERUS BERADA DIATAS KULIT.Dan kita perlu tahu, bagaimana make up ini memberi kesan pada kulit jika dibiarkan dalam jangkamasa yang lama, dan jika tidak dicuci dengan betul.


MENGAPA "MAKE UP REMOVER" PENTING?
Mencuci muka adalah sangat penting, dan sesetengah org berpendapat ia lebih penting dari melembabkan kulit. Proses penggantian sel-sel kulit baru berlaku pada waktu malam. Tapi, apa akan terjadi jika anda tidak membersihkan muka dengan sempurna sebelum tidur? Proses penggantian ini akan menjadi lebih sukar dan ianya akan menyebabkan jerawat, kedutan, dan jangkitan kuman pada kulit. Penggunaan pencuci muka biasa tidak memadai untuk kulit, kerana ianya direka lembut pada kulit. Jika anda mahukan pencuci yang mampu menanggalkan make up, anda perlu pencuci muka yg mempunyai lebih banyak detergen, yang mampu menanggalkan lipid facial semulajadi (natural facial lipid).


"EYE MAKE UP REMOVER" vs. "REGULAR MAKE UP REMOVER"
Mata adalah bahagian yang paling sensitif pada wajah. Jadi, jika anda memakai make up dimata, anda perlukan make up remover yang cukup kuat untuk menanggalkan make up pada mata, tapi cukup lembut  untuk tidak merosakkan mata dan struktur kulit pada bahagian mata, terutamanya jika anda mempunyai mata sensitif, atau memakai contact lens.


JENIS-JENIS MAKE UP REMOVER
1. Berasaskan sabun
-Bagus utk non-oil type make up (make up bukan jenis minyak). Tapi, jika anda menggunakan mascara, make up remover jenis ini kurang sesuai.

2. Berasaskan minyak
-Bagus untuk menaggalkan make up jenis minyak. Tapi jenis ini akan menyebabkan pori2 tersumbat, dan menyebabkan jerawat. Jika menggunakan jenis ini, perlu "double-cleanse", iaitu perlu mencuci muka dengan pencuci muka berasaskan sabun selepas menggunakan make up remover jenis minyak bagi menghilangkan kesan2 minyak pada wajah.

3. Berasaskan sabun dan minyak
-Sangat bagus utk menanggalkan make up jenis minyak, dan anda tidak perlu mencuci muka selepas menggunakannya (xperlu "double-cleanse"). Tapi, make up remover jenis ini agak mahal, dan ia xmampu menanggalkan sesetengah jenis maskara, terutama long lasting waterproof mascara.

4. Cleansing oil -  THE BEST OF ALL
-Jenis ini adalah yang TERBAIK untuk mata, bibir dan muka. Ia mampu menanggalkan hampir APA SAJA jenis make up - make up yg berasaskan minyak/bukan minyak, kotoran, habuk, debu, dan apa2 saja kekotoran pada muka. Ianya dicipta di Jepun oleh pakar2 kecantikan di jepun.


ADAKAH CLEANSING OIL SESUAI UNTUK MEREKA YANG MEMPUNYAI KULIT BERMINYAK/KOMBINASI?
Kandungan utama dalam cleansing oil ialah minyak, TETAPI ia mengandungi emulsifier yang mampu membuatkan minyak tersebut senang larut dalam air. Jadi, ia tidak meninggalkan apa2 kotoran pada wajah, dan tidak menyebabkan pori2 tersumbat yang menjadi punca utama jerawat. Ianya sesuai untuk semua jenis kulit kerana ia melembabkan dan menjadikan kulit lebih lembut. Jadi, ia menjadikan kulit lebih sihat, dan tidak menghasilkan minyak yg berlebihan (bg mereka yg mempunyai kulit berminyak)


KELEBIHAN CLEANSING OIL
Ianya bukan saja bertindak sebagai make up remover, ia juga mampu menjadikan kulit lebih sihat, dan lembut. Ia membersihkan kotoran pada pori2 muka, dan juga mampu menghilangkan black dan white head. Jadi, tak hairanlah kalau Tyra Banks pon sukakannya!

Jadi, dapatkan yang terbaik untuk kulit anda!





CLEANSING OIL C-1(MAKE-UP REMOVER)
RM 90* (195ml) / RM20* (30ml)
*not including postage



KELEBIHAN:
1. 100% drp bahan semulajadi, seperti
-white mulberry extract
-yeast extract
-soybean extract
-macadamia nut oil
-jojoba oil
-olive oil
-orange oil
-rose hip oil
2. Sangat lembut pada kulit, dan sesuai utk SEMUA jenis kulit
3. Mudah digunakan bg menanggalkan kesan make up, samada waterproof/non-waterproof make up
4. Juga membantu membersihkan kotoran pada pori2 muka, dan mengelakkan pori2 tersumbat (prevents clog pores)
5. Disamping bertindak sbg make up, ia juga melembabkan kulit muka dgn rose hip oil dan jojoba oil bertindak sbg pelembab
6. Make up remover yang terbaik dari MEIKO.

100% ORIGINAL, MADE IN JAPAN :)

1 comment: