Bukti transaksi adalah sangat penting untuk disertakan kepada pihak Naturactor Collections setelah pembayaran telah berjaya dilakukan. Ini adalah sebagai rujukan bagi pihak kami dan sekiranya berlaku kesulitan di masa akan datang, pihak kami mempunyai dokumen dan bukti pembayaran anda. Oleh itu, diingatkan sekali lagi bahawa bukti transaksi adalah penting untuk disertakan sekali kepada pihak kami.
Ada beberapa cara yang boleh dilakukan untuk menyertakan bukti transaksi (transaction proof of payment);
2. Ambil gambar resit dengan jelas. Pastikan nombor akaun penerima, dan amount jelas pada gambar tersebut.
3. Attach pada email (zunitaramli@gmail.com) atau message di facebook Naturactor Collections.
4. Kemudian, inform pihak Naturactor Collections bahawa pembayaran telah berjaya dilakukan bersama2 dengan bukti pembayaran itu tadi.
i) CIMB Bank
1. Login ke account anda.
2. Klik "Transfers" tab.
3. Klik "Transfer Funds"
4. Klik "To Other CIMB Account --> Transfer Funds"
5. Isikan details seperti yang tertera pada skrin. Pastikan anda mengisi bahagian email dengan email zunitaramli@gmail.com. Ini bagi memudahkan transaction proof dihantar terus ke email Naturactor Collections bg tujuan pengesahan oleh pihak CIMB Bank.
6. Request TAC
7. Transaksi anda berjaya jika payment anda diterima oleh pihak CIMB Bank.
8. Maklumkan kepada pihak kami yang pembayaran anda telah berjaya dilakukan bersama2 dengan nama account CIMB anda.
2. Klik "Accounts & Banking"
3. Klik "Transfers"
4. Klik "New 3rd Party Account Transfer"
5. Isikan details seperti yang tertera pada skrin. Pastikan anda mengisi bahagian "Recipient email" dengan zunitaramli@gmail.com. Ini bagi memudahkan transaction proof dihantar terus ke email Naturactor Collections bg tujuan pengesahan oleh pihak Maybank.
6. Request TAC
7. Transaksi anda berjaya jika payment anda diterima oleh pihak Maybank.
8. Maklumkan kepada pihak kami yang pembayaran anda telah berjaya dilakukan bersama2 dengan nama account Maybank anda.
Ada beberapa cara yang boleh dilakukan untuk menyertakan bukti transaksi (transaction proof of payment);
1. Jika anda membuat pembayaran dengan menggunakan mesin deposit (cash deposit machine) ATAU;
2. Jika anda membuat pembayaran melalui online banking (CIMB/Maybank/etc)
PEMBAYARAN MELALUI MESIN DEPOSIT (CASH DEPOSIT MACHINE)
1. Setelah transaksi berjaya, SILA AMBIL RESIT dari mesin deposit. Resit ini adalah PENTING bagi tujuan pengesahan di pihak kami.2. Ambil gambar resit dengan jelas. Pastikan nombor akaun penerima, dan amount jelas pada gambar tersebut.
3. Attach pada email (zunitaramli@gmail.com) atau message di facebook Naturactor Collections.
4. Kemudian, inform pihak Naturactor Collections bahawa pembayaran telah berjaya dilakukan bersama2 dengan bukti pembayaran itu tadi.
Contoh resit deposit Maybank yang jelas :) |
Contoh resit deposit CIMB yang jelas :) |
PEMBAYARAN MELALUI ONLINE BANKING (CIMB/MAYBANK/ETC)
i) CIMB Bank
1. Login ke account anda.
2. Klik "Transfers" tab.
3. Klik "Transfer Funds"
4. Klik "To Other CIMB Account --> Transfer Funds"
5. Isikan details seperti yang tertera pada skrin. Pastikan anda mengisi bahagian email dengan email zunitaramli@gmail.com. Ini bagi memudahkan transaction proof dihantar terus ke email Naturactor Collections bg tujuan pengesahan oleh pihak CIMB Bank.
Pastikan di ruangan "Beneficiary Payment Alert", anda masukkan "Email" dgn email zunitaramli@gmail.com |
7. Transaksi anda berjaya jika payment anda diterima oleh pihak CIMB Bank.
8. Maklumkan kepada pihak kami yang pembayaran anda telah berjaya dilakukan bersama2 dengan nama account CIMB anda.
ii) MAYBANK
1. Login ke account anda2. Klik "Accounts & Banking"
3. Klik "Transfers"
4. Klik "New 3rd Party Account Transfer"
5. Isikan details seperti yang tertera pada skrin. Pastikan anda mengisi bahagian "Recipient email" dengan zunitaramli@gmail.com. Ini bagi memudahkan transaction proof dihantar terus ke email Naturactor Collections bg tujuan pengesahan oleh pihak Maybank.
Pastikan "Recipient email" diisi dgn email zunitaramli@gmail.com |
7. Transaksi anda berjaya jika payment anda diterima oleh pihak Maybank.
8. Maklumkan kepada pihak kami yang pembayaran anda telah berjaya dilakukan bersama2 dengan nama account Maybank anda.
salam,kalau dia mintak attachment detail transaction kan maknanya kena tangkap gambar kew resit tu? tolong saya sangat2
ReplyDeletekalau sy dah tranfers tp resit tak keluar.how ye nk dpt detail resit saya bank in..please help
ReplyDeleteRm20
ReplyDelete8010307546
ReplyDeleteMyr 30
MYR30.00,
Bagaimankah cara ketahui pindahan yang menggunakan giro transfer itu berlaku dan wang yang dipindahkan akan masuk ke akaun kita
ReplyDelete