Friday, December 23, 2011

[NEW] REVIVAL ROSE BODY CREAM!

Hello people!

Sorrrryyy sgt2, janji dah lama nk buat review pasal product baru ni, tapi asyik xsempat je.. agak busy lately.. Anyhoo, jom kita tgk review pasal produk baru MEIKO yang mmg sgt best ni! *saya sendiri teruja tau!*

Okay sbg perempuan (lelaki jugak), kita sgt concern pasal penampilan diri kan.. dari segi make up, hinggalah kepada penjagaan badan. Kalau boleh kita nk kita nampak muda remaja saaaaampai bila2, betul tak? hehe.. Saya juga seorang wanita, so saya juga mempunyai naluri yang sama mcm anda semua ;)

Tapi mmg mustahil utk kekal muda remaja sampai bila2, utk kulit tu tegang sampai bila2.. Unless anda adalah salah seorang drp Cullen's family. which is impossible kan? ekeke. (for those yg xtau, Cullen's family ni from Vampire blood, diorang ni mmg xkan tua sampai bila2 :P, tp itu dongeng semata2). Jadi, apa yang kita boleh buat adalah dengan MELAMBATKAN PROSES PENUAAN. Kiranya, kalau biasanya umur 40 tahun kulit dah mula berkedut, kita BOLEH lambatkan proses kedutan kulit tu, myb umur dah 70 tahun, kulit baru nk berkedut.. hehe. cm menarik je kan?

Jadi.. utk itu, first skali, saya akan terangkan apa sebenarnya yg berlaku bila kulit kita mula berkedut dan kandungan2 yang ada dlm kulit kita yg comeeyyy ni >.<

Sebagai wanita, kita mempunyai hormon ESTROGEN yang membantu menghasilkan kulit yg halus mulus (sbb tu ppuan selalunya kulit mmg lembut :)). Hormon estrogen ni jugak mempengaruhi penghasilan KOLAGEN. Mesti ramai yg familiar dgn word kolagen kan? Kolagen ni penting utk penghasilan kulit yang anjal, lembut dan awet muda. Lapisan kulit kita ni jgk ada sejenis asid yang bernama ASID HYALURONAN. Asid ni jgk penting bagi menjaga keremajaan kulit kita ni.. Selalunya asid ni berkurangan kalau kita xjaga kulit betul2, myb terkena UVB drp matahari (xpakai sunblock). So, ketiga2 komponen ni, ESTROGEN, KOLAGEN dan ASID HYALURONAN sgt pentinn bagi memastikan kulit yang cantik, muda, halus dan lembut :)

Okay, based on the above graph, kita boleh tgk masa umur 20 tahun, kolagen dan asid hyaluronan mmg tiptop (100%). Tapi bila umur kita semakin meningkat, hormon estrogen semakin menurun, begitu jugak dgn kolagen dan asid hyaluronin ni.. bila ketiga2 ni menurun, kulit makin xcantik.. :( tu wujudnya kedutan, kulit nampak tua, dan sebagainya.. waktu paling kritikal masa umur 40-60 tahun. masa ni penurunan drastik boleh kita tgk :)

So, what should we do? Utk PERLAHANKAN tahap penurunan kolagen, asid hyaluronin dan estrogen ni, ada byk cara.. ada org dia suntik kolagen pada kulit. ada org, ambil supplement, and ada org buat pembedahan plastik. hehe.. Tapi, kat sini saya nk perkenalkan satu produk baru drp MEIKO JAPAN yang bernama REVIVAL ROSE BODY CREAM.







Apa kaitan cream ni dgn kolagen, asid hyaluronin dan estrogen? haa.. kelebihan krim ni adalah:
1. Ia diperbuat drp 100% ramuan TUMBUHAN semulajadi. Ramuan utama adalah:
- Rosa multiflora (Bunga Ros)
-Puerana mirifica
- Trifolium pratense (Red Clover)

2. Ramuan tumbuhan2 ni diadun in a way yg membolehkan ia memberikan fungsi seakan2 kolagen dan asid hyaluronin pada kulit. Maksudnya, ramuan ni mampu mengekalkan keanjalan dan keremajaan kulit, walaupun usia kita makin meningkat.

3. Mempunyai aroma yang saaaangat wangi! Aroma rose, mmg menyegarkan :)

4. Boleh jadi moisturizer pada kulit juga :)


Cara penggunaan:

Sapukan di seluruh badan, terutama di bahagian kering.


Untuk promosi, harga bagi krim yang sgt2 best ni:
REVIVAL ROSE BODY CREAM, 30g
RM20/pc* shj!!
*xtermasuk postage

Hurry! Stock sgt2 terhad tauuu! First come, first serve basis :)

No comments:

Post a Comment