Tuesday, August 12, 2014

[FACIAL MIST] Everything you need to know including DOs & DON'Ts


Bila sebut Face Mist, ramai yang skeptikal & tak tahu pun fungsi sebenar face mist ni. Ada yang beranggapan face mist hanya tak penting dan ada juga berpendapat face mist ni hanya utk kesegaran selepas make up. Sebetulnya, fungsi Face Mist adalah lebih dari itu & penggunaan Face Mist yang BETUL juga mampu mengekalkan kelembapan kulit & menyerlahkan lagi make up anda. Ya, penggunan yang BETUL kerana jika anda silap menggunakan Face Mist, kemungkinan kulit anda akan menjadi lebih kering dari sebelumnya.

REVIVAL ROSE FACE MIST from Meiko Japan


Apa itu Facial Mist & Fungsinya
Cuba anda banyangkan dalam cuaca panas terik, perkara yang paling anda mahukan adalah membasahkan muka anda, bukan? Ya itulah perumpamaan penggunaan Facial Mist. Facial Mist - adalah sejenis cecair yang direka untuk menyegar, menghidrat, menjadikan kulit awet muda, dan melembab kulit anda. Bergantung kepada jenis kandungan, ada Face Mist yang mengandungi SPF jadi ianya boleh melindungi kulit dari cahaya bahaya matahari, ada Face Mist yang mengandungi mineral tertentu dan mempunyai fungsi tertentu & sebagainya.


Mengapa anda perlukan Face Mist?
"Face Mist adalah toner masa kini" - ini adalah kata2 daripada Solen Marie, yang merupakan product development Manager di Dermaglow. Face Mist secara umumnya berfungsi sama seperti toner - menyeimbangkan pH kulit terutamanya selepas mencuci muka & menghidrat kulit muka. Face Mist  juga dikatakan boleh membaiki penampilan kulit anda & menjadikan anda rasa lebih yakin. 


Fungsi lain Face Mist:
1. Guna sebelum pelembab  - utk "lock" moisture in your skin


"Baby Texture" make up. Sumber: Google

2. Utk mendapatkan "baby texture" dengan make up anda
- Anda hanya perlu spray Face Mist setiap layer make up yang anda pakai. Contohnya  - moisturizer, primer, foundation, dan sebagainya. Pastikan anda spray moderately sahaja.

3.  Utk set kan make up anda & kemaskan make up
- Selepas anda membuat finishing make up dgn loose powder/powder, spray sedikit mist utk membuang sebarang lebihan powder utk mendapatkan make up yang lebih kemas. Penggunaan spray selepas make up juga mampu membuat make up anda lebih lembab, hydrate & tahan lama. 


Cara penggunaan Face Mist yang BETUL
Teknik menggunakan Face Mist adalah sangat penting kerana jika anda menggunakan dgn teknik yang salah, kemungkinan besar ia akan membuatkan kulit anda lebih kering dari sebelumnya. Jadi adalah sangat penting jika anda menggunakan Face Mist dgn teknik yang betul:

Pastikan anda menggunakan Face Mist dengan teknik yang betul.


1. Spray di muka pada jarak 5 - 6 inci
2. Biarkan dalam lebih kurang seminit dan lap lebihan dgn menggunakan tisu. 

**PASTIKAN ANDA TIDAK MEMBIARKAN FACE MIST KERING DI MUKA**

Pastikan anda tidak membiarkan Face Mist kering sepenuhnya di muka kerana ianya akan membuatkan muka anda lebih kering dari sebelumnya.

Revival Rose Face Mist from MEIKO Japan





Face Mist dari MEIKO Collections
MEIKO Japan juga telah menghasilkan Face Mist dari jenama Revival Rose Face Mist. Kelebihan Face Mist ini berbanding Face Mist yang lain:
1. Mengandungi pati ros asli dalam kandungan - ia menjadikan kulit awet muda

Rose digunakan sebahagian drp kandungan Mist
2. Bau Face Mist yang amat menyegarkan
3. Sesuai utk semua jenis kulit termasuk oily & sensitive skin
4. Jika digunakan dgn teknik yang betul boleh berfungsi utk menghidratkan kulit, membuatkan make up tahan lebih lama & penggunaan jangka masa panjang boleh menjadikan awet muda (khasiat bunga ros asli)
5. Bau yang segar menjadikan anda lebih yakin & confident sepanjang hari

Revival Rose Face Mist juga disenaraikan dalam majalah kecantikan di Jepun

To order: SMS/WHATSAPP 0133986129
Email: zunitaramli@gmail.com
Facebook: facebook.com/naturactorcollectionspage
Instagram: @elegancecosmetics

2 comments: