Thursday, June 13, 2013

[REVIEW] Seruzad Black Off Clear

Assalamualaikum & Hai semua,


Sejak dari haritu lagi saya nak buat review produk, tapi tak terbuat-buat dek kesempitan masa. Mungkin saya memerlukan pengurusan masa yg lebih efisyen atau menjadi SUPERWOMAN utk melakukan banyak kerja dalam satu2 masa. Anyways, straight to the point, harini saya nk buat review mengenai satu produk MEIKO iaitu SERUZAD BLACK OFF CLEAR.






Saya pasti ramai di antara kita ada masalah BLACK & WHITE HEADS, kan? Apa itu blackheads/white heads? Boleh klik SINI untuk bacaan selanjutnya mengenai black/whiteheads. Masalah black/whiteheads agak common di negara kita yg beriklim panas. So bagaimana cara anda mengatasi black/whiteheads?


Cara kebiasaan mengatasi black/whiteheads
1. Sesetengah orang memilih cara pantas - memicit dengan tangan. Cara ini TIDAK digalakkan kerana mungkin terdapat jangkitan bakteria pada kulit muka anda dan ini akan menyebabkan masalah jerawat atau mungkin masalah kulit yg lebih serius. 

2. Bagi yang berkemampuan, anda boleh ke facial untuk menghilangkan black/whiteheads dengan menggunakan mesin khas. Dan tentunya ia agak mahal. 

3. Ada segelintir orang yg menggunakan scrub untuk menghilangkan white/blackheads. Walaupun cara ini agak murah, tetapi ia juga TIDAK digalakkan kerana penggunaan scrub yg kerap boleh merosakkan permukaan kulit.

4. Cara yang paling efisyen dan cost effective adalah dengan penggunaan cleanser KHAS utk black/whiteheads. Ianya bukan sahaja murah, tetapi sangat berkesan bagi menghilangkan black/whiteheads dan juga selamat untuk wajah anda. 




Oleh itu, MEIKO Japan telah mengeluarkan satu produk KHAS bagi menghilangkan masalah black/whiteheads - SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR. Ia bukan sahaja mampu menghilangkan black/whiteheads, ia juga sangat selamat utk kulit kerana kandungannya adalah 100% daripada tumbuhan semulajadi. Antara kandungan SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR:
~ Mulberry extract
~Yeast extract
~ Fermented soybeans
~ Apricot nectar plant
~ AHA Complex



Cara penggunaannya juga amat mudah. Ia perlu dilakukan SEBELUM mencuci muka ya.. Make sure muka anda BEBAS make up semasa menggunakan SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR ni..


Cara penggunaan SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR:

1. Lembabkan muka anda. 
Perhatian! Pastikan muka anda tidak terlalu basah dan tidak terlalu kering. Jika tidak produk ini mungkin tidak mendatangkan kesan yang sepatutnya


2. Sapukan sedikit SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR pada kawasan black/whiteheads




3. Gosokkan dengan perlahan2 dikawasan yang terdapat black/whiteheads dengan SERUZAD BLACK OFF CLEAR sehingga terhasil kepingan yg berwarna putih seperti bekas pemadam (hasil dari gosokkan tadi)




4. Setelah anda berpuas hati, bilas muka dan boleh cuci muka dengan cleanser anda :)




Mudah kan caranya? Memang sangat2 berkesan utk hilangkan black/whiteheds dan sgt2 cost effective! Sangat selamat dan highly recommended utk yang selalu mengalami masalah ni.. Hati2 ya.. kalau xbendung masalah black/whiteheads ni boleh menyebabkan jerawat atau masalah yg lebih serius! :)



Perbezaan SEBELUM & SELEPAS penggunaan SERUZAD S3 BLACK OFF CLEAR. Nampak muka lebih glow and black/whiteheads hilang dengan ketara! Mmg sgt2 berkesan :)



To order:
Email - zunitaramli@gmail.com
SMS/whatsapp - 0133986129



Customer review on SERUZAD S2 BLACK OFF CLEAR:



No comments:

Post a Comment